Rotary och skola.

Var pa rotarymote igar. Trevligt som vanligt, och massa god mat. Distriktsordforande var dar och halsade pa, sa  vi var tvugna att kla upp oss lite extra och ha rotary-smilet i beredskap. Roligt att traffa alla igen, och allt gick bra. Jag fick stalla mig upp och beratta om vad jag har haft for mig den senaste veckan, vilket alltid ar lite laskigt, men jag klarade av det bra. Distriktsordforanden pratade ocksa om temat for Rotary det har aret: "The future of Rotary is in your hands" vilket var mycket intressant och inspirerand.

Idag har jag varit i skolan. Pa morgonen hade jag dubbeltimme i Hospitality sa vi bakade chokladbrod. Mycket gott. sedan hade jag dubbeltimme i Religion and Ethicts, vilket jag tycker ar intressant. Det enda jag inte tycker om ar att de i mina ogon snoar in lite for mycket pa Kristendomen. Jag tror att det kraver ett oppet sinne for att kunna studera Religion utan att domma, och istallet jamfora olika religioner rattvist.

Jag motte en larare som pratade svenska ocksa. han var fodd i Sverige, men flyttade till Australien nar han var 4 ar, sa han kunde inte sa mycket svenska, men lite. Nar han sag mig senare, gick han forbi och sjong sma groderna. Det var komiskt och mina kompisar sag lite fundersamma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0