En månad kvar!

Nu har jag äntligen skaffat en blogg för att kunna dela med mig av mina upplevelser i Australien. Det är dock en månad kvar innan jag åker så än så länge har jag inga nya erfarenheter att berätta om. Men jag tänkte i alla fall börja med att berätta lite om mig själv, och om varför jag vill åka på utbytesår.


Jag heter My och bestämde mig för att åka utomlands för ungefär 8 månader sedan. Jag reser med organisationen Rotary, vilket känns som ett mycket tryggt och enkelt sätt att resa. När man åker med Rotary ansöker man om att få åka till ett eller flera länder, och jag blev placerad på en av mina förstahandsval; i Brisbane på Australiens Östkust. Det finns flera anledningar till att jag har valt att göra det här studieuppehållet för att kunna åka. Dels för att jag vill lära mig engelska, dels för att jag tycket att det otroligt roligt att träffa nya människor och lära känna en ny kultur från grunden.


Hoppas på ett händelserikt år med många nya erfarenheter.


Karm <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0