Update!

Har kommer en liten uppdatering om vad som har hant de senaste veckorna:

Spenderade en helg for ett par veckor sedan med mina vanner fran skolan; Jess, Sav and Athena. Vi hade undrbart roligt tillsammans, med bra musik, film, ice coffee och god mat. De arbetade med ett Konst projekt och Athena malade en stor drake pa Jesse's rygg, och en orm pa Sav's. Mycket vackert, och det skulle inte forvana mig om det blir topp betyg pa det.

Samma helg sag jag "Man som hatar kvinnor" pa bio har. Ar det inte otroligt at en svensk film visas pa bio i Australien! Det var underligt att hora svenska igen, och fick mig att langta hem. Stundtals skrattade jag hogt at olika dialekter och svenska skamt som ingen annan forstod, och visst var det nagra som kollade lite konstigt pa mig. Men det strutade jag i, for jag hade i alla fall roligt.


Athena, Jessica, Savannah and I



Onsdagen veckan efter skippade jag Rotary for att ga pa ett Dramastudiebesok. Vi gick pa en promenadteater, som bitvis var riktigt bra, och som vi nu ska skriva en uppsats om. Men det roligaste ar saklart att vara ute tillsammans med min drama klass. Det ar precis som man kan tanka sig - alla ar otroligt talangfulla och overdramatiska hela tiden, och jag alskar det!



Harriet, Ashley, me, Hannah and Jacqie



Pa fredagen, samma vecka, var jag ledig eftersom mina klasskamrater skulle gora QCS (ett test som jag inte behover gora). Istallet akte jag till Guldkusten och halsade pa en annan utbytesstudent Lisa fran Sverige. Linnea (ocksa fran Sverige) och Ingrid (fran Norge) var ocksa dar. Med andra ord have vi en skandinavisk helg.

Pa kvallen lagade vi middag till Lisas vardfamilj, och pa lordagen akte vi till Broad Beach for att mota upp med de andra utbytesstudenterna, dar vi hade en BBQ lunch, vilket var mer an trevligt. Det har var sista gangen vi kunde traffas allihopa, eftersom den forsta personen aker hem om bara en vecka.


Jag, Lisa och Dannie



Igar insag jag att jag flyttar till min sista vardfamilj pa onsdag. Det kommer bli jatte sorgligt, for jag alskar verkligen vardfamiljen jag har for tillfallet. Jag saknar dem redan. Nar jag lamnade Sverige trodde jag aldrig att jag skulle bli sa fast vid nagon av mina vardfamiljer, men de behadlar mig som deras dotter och jag kanner mig verkligen hemma har.


Huset som jag bor i just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0