Bussen hem.

Pa bussen hem fran skolan ringde en van till mig som ocksa ar utbytesstudent har i omradet. Sa fort jag borjade prata svenska blev hela bussen knapptyst och alla lyssnade till mitt samtal. Ibland ar det valdigt roligt att kunna ett sprak som ar sa pass litet som svenska faktiskt ar, och jag antar att det later speciellt eftersom det blev sa uppmarksammat.

I skolan idag fick jag ocksa anvandning for min svenska, efersom jag traffade en norsk flicka som gar aret over mig. Hon flyttade hit till Australien for fyra ar sedan, sa hon ar inte pa utbytesar eller sa. Jag ar lite imponerad over mig sjalv att jag forstod allt hon sa, och jag tycker att norska later sa otroligt gulligt. Det ar ett sa mysigt sprak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0