Tillbaka till skolan.

Insag inte att jag har sakna skolan forns jag var tillbaka. Maste saga att det var skont att  komma tillbaka till alla rutiner efter en turbulent flytt till min andra vardfamilj, och resan till farmen. Har tillochmed saknat uniformen, och aven om den inte ar den vackraste har jag vant mig, och alskar att bara slanga pa den utan att tanka pa morgonen.

Eftersom jag bor i en annan del av Brisbane (...snarare forort) maste jag ta en annan buss. "Det klarar jag latt" tankte jag och satte mig pa en random buss. Det blev lite fel och en larare var tvungen att eskortera mig till ratt *pinsamt*. Att vara utbytesstudent ar som att vara smabarn iblan. Alla tar hand om en och man bohover bara folja med...

Jag har ocksa upptackt att jag har blivit massa mer modig eftersom jag ar utbytesstudent. Jag menar, alla kommer anda tycka att jag at en tokig svenska, sa varfor inte bavisa att de har ratt? Har kan jag borja prata med vemsomhelst pa busshallsplatsen vilket formodligen inte skulle handa i Sverige. Men som tur ar ar alla oftast lika tokiga som jag innerst inne:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0