Bush 'n' Beach Safari

Efter bara ett par dagar hos familjen Morris akte jag pa "Bush 'n' Beach Safari" med 24 andra utbytesstudenter. Det var en bussresa runt om i Queensland dar vi bade fick se "the outback" och kusten. Det var en underbar resa, och en av mina favoritdagar var nar vi besokte School of Air. School of Air ar en skola som opererar via telefon eftersom stora delar av Australien ar sa isolerat. Det var valdigt intressant att fa hora hur de bar sig at, men jag tror inte att jag skulle gilla att bli utbildad pa det viset. Det basta med att ga i skolan ar ju den sociala biten!!

En annan bra dag var nar vi for till Yeppon och akte ut med en bat till korallrevet hela dagen. Vi snorklade omkring dar och fick se bade Nemo och Doris!! Lyckades doch skara mig pa en korall och fick ett ratt imponerande sar. Lyckades dessutom lura i nagra att det var en haj som hade tagit en tugga av mig. Det var sa underhallande att se deras miner nar jag berattade om hajen som hade forsokt attakera mitt huvud, men eftersom jag simmar sa fort hade den bara fatt tag i ena benet.

Sista kvallen hade vi ett overraskningsparty for en av de danska killarna eftersom det var hans fodelsedag. Det var en bra avslutning pa en perfekt resa, och det var sa svart att saga hej da. Kommer sakna dem alla sa mycket!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0