Australia Day Weekend.

Australia Day den 26 januari ar en vilktig dag for australienarna, och helgen fore det akte jag och min vardfamilj ut och campade for att fira. Vi hade ett litet camp ute i bushen och ovanfor oss bodde ett par koalor. De ar sa sota nar de sitter uppe i sina trad och tittar ner pa oss. Jag sag ocksa min forsta orm har ute, vilket var nagot jag hade vantat pa.

Forsta natten sov jag i taltet men andra natten sov jag i princip under bar himmel. Det var sa mysigt att ligga och titta pa stjarnorna pa kvallen, och aven om jag var lite skeptisk till en borjan sov jag riktigt bra och jag ar glad att jag gjorde det. 

En av kvallarna hade vi en dikttavlig och jag laste en svensk dikt som ingen forstod. Jag hade forst tankt sjunga en sang men eftersom jag var forkyld och inte hade sa mycket rost laste jag den istallet.

Helgen var toppen och jag tycker definitivt att vi borde gora nagonting liknande for Sveriges nationaldag!!

 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Giftorm???

Har hört att världens farligaste ormar finns i Australien.

//Mamma

2010-01-30 @ 10:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0