Holiday.

Nu ar mitt sommarlov snart over och jag har gjort sa mycker olika saker. Ja, jag ska beratta!!

Forst akte jag pa Sunshine Safari, vilket var en resa tillsammans med de andra utbytesstudenterna I mitt distrikt langsmed Sunshine Coast. Det var verkligen roligt och jag har provat pa High Ropes och Abseiling. Vi kom varandra nara och det var verkligen svart att saga hej da nar sex av oss skulle vidare till Sydney.



Sydney var underbart saklart, och under Sydneyresan fick vi aven besoka Canberra och Blue Mountains. Vi fick mojlighet att klattra pa Sydney Harbor Bridge sad et gjorde jag saklart. Vilken utsikt!! Sa aven om det var dyrt var det vart det!



Precis innan jul flyttade jag till min tredje vardfamilj. Den bestar av mamma Judith, pappa Dale, syskonen Sam och Charlotte. Det var inte alls sa jobbigt som nar jag bytte vardfamilj for forsta gangen, och det tod inte langt innan jag var hemmastadd. Min nya familj bor pa staranden och det var har vi firade jul. Personligen blev jag ratt lattad pa juldagen (man firar ju den 25:e har) nar julstammningen antligen infann sig. Jag menar hemma ar det ju jul hela December, men eftersom de tar sa varmt far man ingen julkansla forst pa juldagen, aven om mestadelen av dagen spenderades i poolen.



Nyar med familjen var mysigt och jag tyckte verkligen om det. Att hoppa I poolen nar klockan slar 12 ar vad man ska gora. Tycker att jul alltid ska firas hemma med sno, morker och tomtar, medan nyar kan hallas har i Australien. Nu ar det alltsa 2010!!




Pa nyarsdagen akte vi till Guldkusten och visst ar det fina strander och allt, men lite val turistigt. Vi halsade i alla fall pa nagra vanner till familjen som har en lagenhet dar, och utsikten ar underbar saklart.



I och med att alla australienskiska utbytesstudenter akter ivag nu I januari har jag varit pa en massa olika farvalpartyn vilket ar bade sorgligt och roligt. Kommer sakna alla sa otroligt mycket!



Under lovet har jag aven halsat pa alla kompisar fran skolan och spenderat ratt mycket tid pa stranden och I poolen. Jag har ocksa varit pa mitt forsta Cricket Game och ar ratt sa stolt over mig sjalv for att jag faktiskt forstar reglerna En dag besokte jag Sea World vilket ar en “theme park” med bade karuseller och djur. Delfin Showen som vi gick pa var bast.



Den 22 januari akte Charlotte, min vardsyster, till Sverige som utbytesstudent och det ar verkligen tomt har hemma utan henne. Hon bor hos en familj i Karlskrona och jag ser frame mot att komma hem sa jag kana ka och halsa pa henne.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Halloj My!

Låter som ett fantastiskt och annorlunda jullov. High Ropes kan jag tänka mig vad det är men vad är Abseiling? En tysk segelbåt???

Puss från Mamma

2010-01-30 @ 10:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0