A land of extremes.

Australien ar verkligen "a land of extremes". Nar jag forst kom hit i mitten av vintern var det torrt och klart vader mest hela tiden, och omkring 20 grader. Torkan var pataglig och jag sag inte en enda gron grasmatta. Sedan kom vi in i sommaren och december och januari var olidligt varmt och fuktigt. Nu i februari ar det regnperiod och det har regnat konstant i tre dagar. Och da menar jag inte smaduggande utan hallregn! Jag kanske inte kan ga till skolan imorgon eftersom vagen mest troligt kommer oversvammas sa fort det blir hogt tidvatten igen. Som tur ar ar jag inte fast pa andra sidan. Det skulle vara ratt jobbigt att fastna utanfor Beachmere och ha min skoluniform som enda ombyte.


Kommentarer
Postat av: Moster Inger

Tur att man inte är i Australien. Här är det 7 minusgrader, 1 meter snö och gnistrande solsken. Härligt, men man börjar bli trött på snö efter drygt 2 månader.

Gick den röda hårfärgen att tvätta bort eller är du Pippi fortfarande? Du passar bra som Pippi tycker jag. Undrar om mina arbetskamrater tycker samma sak om mig för jag är också röd på huvudet.

Kramis Inger

2010-03-02 @ 10:43:10
Postat av: My

Tro det eller ej, men jag saknar den svenska vintern. Tillochmed morkret langtar jag till! Men kommer saklart borja langta efter sommaren i Australien sa fort jag kommer hem.

Rodfargen gick bort, men det var mycket rott schampoo!

Kram My

2010-03-04 @ 05:01:39
Postat av: linn

Haha jag måste bara fråga..

FÅR man ha smink i skolan? :D

2010-03-13 @ 13:44:31
Postat av: My

Bra fraga! Nej det ar inte tillatet aven om du kan komma undan med foundation. Men oficiellt ar det ett no-no, och gor det sa mycket lattare pa morgonen! :P

2010-03-23 @ 14:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0