Australia Zoo.

Idag akte jag och Risa (en utbytesstudent fran Japan) till Australia Zoo. Vi spenderade hela dagen dar eftersom det finns sa otroligt mycket att se. Har totalt foralskat mig i Womats. De ser ut som stora marsvin korsat med teddy bjornar. De ar urgulliga! Idag har jag ocksa matat elefanter vilket var en upplevelse. Lite laskigt for da ar ju sa stora och snabeln ar ju stark. Men det gick ju bra. Det var bara att halla fram bananbiten sa svepte de i sig den.

Idag har vi aven klappat massor av kangrusar och jag har hallt i en koala! Den ar precis sa mjuk och gullig som den ser ut att vara, men klorna ar vassa sa jag skulle inte vlija traffa en koala ute i det vilda, och bli riven av den.

 



Jag och Risa gick ocksa pa en show dar de bland annat visade krokodiler. Det var en av de basta shower jag har varit pa och definitivt en ljuspunkt under dagen. Jag forstar inte hur man kan hoppa omkring och leka med dem pa det har sattet, men underhallande var det i alla fall. 



Under lunchen overaskades vi av ett stort regnvader, men nar jag i vanliga fall skulle tyckt att regent var ratt jobbigt kanndes det som en lattnad efter en VARM dag.

Innan vi skulle aka hem blev vi nastan uppatna av en krokodil...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0