Hospitaliy Function.

Vi hade Hospitality Function idag, vilket innebar att jag har lagat mat heeeela dagen, och inte haft en enda normal lektion. Vi skulle servera lunch och effteratt till 50 personer, sa det var mycket jobb, men roligt. Maten vart helt underbar (se menyn) och jag jobbade i forsta hand med "Tea Smoked Chicken" viket blev riktigt lyckat. Sjalvklart fick vi Hosprtalityelever ata allt som blev over, och jag vart sa matt att jag rullade hem istallet for att ta bussen. Eftersom jag lagade mat under hela dagen har jag inte suttut ner en sekund och mina fotter varker. Men det var det vart, for roligt var det som sagt!!


Green Tree Frog Restaurant
MENU

MAIN
Tea Somked Chicken with an Asian Green Crispy Noodel Salad 
or
Lamb, Mango and Pecan Salad

DESSERT
Classic Lemon Cheesecake
or
Sticky Date Pudding with Butterscotch Sauce and Almond Praline 
or
Mini Pavlova with Tropical Fruits




 


Detta ar min kockuniform, som jag personligen tycker ar "sooo cooool"


Kommentarer
Postat av: Moster Inger

Härligt, inte för att jag förstod vad allt betyder men du får väll bjuda mostrarna på en middag när du kommer hem.



Kramis

2009-11-03 @ 08:43:29
Postat av: V

Jag förväntar mig, precis som Moster Inger, en god middag!

(som den där med kyckling och citron. ibland kan jag bara sitta och tänka på den måltiden. det var så himmelskt gott och åh. komhemochgörmatmy!)

2009-11-03 @ 10:12:00
URL: http://frokenrundberg.blogg.se/
Postat av: My

Jag kommer ju vara masterkock nar jag kommer hem, sa sjalvklart bjuder jag pa middag! Haller pa att samla pa mig alla australienska recept, sa en riktig aussie-middag kommer det garanterat att bli :D

Puss pa er i Sverige!

2009-11-05 @ 08:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0