Sverigebesok!

Pa torsdagkvallen kom min kusin Ted och hans kompis Pontus och halsade pa mig, eftersom de ar Backpackers har i Queensland. Vi akte till Bribi Island, och at Fish & Chips till middag pa stranden. Sedan sag vi pa film och gick och la oss ganska tidigt.

Pa fredagen tog jag ledigt fran skolan, och akte till Brisbane tillsammans med Ted, Pontus och Felicia (min vardsyster). Vi akte med farjan pa floden, och sag lite av staden. Sedan akte vi till Southbank och at lunch, och tog en promenad pa den lilla stranden (om man nu kan kalla den strand nar den ar konstgjord, mer som en pool med sand). Besokte en liten godisaffar och kopte Jelly Belly, mitt favoritgodis i hela varlden, forutom Choklad saklart. Akte sedan tillbaka till norra delen av Brisbane, och Queen Street, da vi gick omkring och kollade i affarer.
Sedan akte vi tillbaka hem och at en alldeles underbar och Australienskisk middag. Det var Meetpies saklart. De har tillochmed tavlingar har i Australien om vem som kan gora basta kottfaspajen. Efter det akte vi till shoppingcentret och gick pa bio. Filmen var ingen hojdare, men det var roligt att ga i alla fall. Bara bio kanslan ar vard att betala $15 for. 

Pa lordagen var det dags for Ted och Pontus att resa vidare till Nya Zeeland, men innan de akte hann vi med en liten trip till Glass Hous Mountains, vilket ar gamla vulkanberg. Jatte trevligt att ta en promenad i omgivningarna dar, och utsikten ar ju otrolig. Sedan akte vi tillbaka till Redcliffe (dar jag gar i skola) och hade en BBQ lunch pa stranden. Sedan akte vi och lamnade pojkarna pa flygplatsen for att flyga vidare.


 


Jag, Ted och Pontus med Glass House Montains i bakgrunden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0