Dust Storm.

Idag har det varit en "Dust Storm" har vilket innebar att det blaser en massa och det ligger som dimma i luften. Men istallet for fukt ar det damm. Inte sarskild trevligt. Min vardpappa sa att det inte hander sarskilt ofta och skyller pa den globala uppvarmningen. Det var i alla fall sa dammigt att man knappt kunde se nagonting och det lade sig ett tunnt lager av damm pa allting bade inne och utomkus. Lite jobbigt att andas nar allting smakar sand men jag tanker inte klaga. Hoppas pa ett regnvader sa att allt skoljs bort och grasmattan ser gron ut igen.

Har packat upp och gjort mig hemmastadd i mitt nya rum. Har upptackt att det ar sa mycket roligare att packa upp an att packa! Mitt nya rum ar valdigt tjejigt med lila overallt. Huset ar litet och mysigt och familjen ar trevlig. Kan inte lata bli att jamfora dem med min forsta vardfamilj och kan se en massa skillnader. Men jag tycker inte att nagon ar battre eller samre - Bara annorlunda!!



Kommentarer
Postat av: Moster Inger

Det ser inget vidare ut. Vi var med om en sandstorm i Egypten och då var det sand överallt, även innomhus.

Det var bilder i Metro på det röda dammet i Melbourne.

Jag läste i Trosas tidning att det finns en utbytesstudent hos en familj i Trosa som är ifrån USA. Deras flicka är i Australie, jag tror det var i Melbourne och hon heter Westlund i efternamn.

Hoppas dammstormen är över nu.

Kramis

2009-09-24 @ 14:53:00
Postat av: My

Ja, Jag har traffat Anja som ar i Melcourne :)

2009-09-25 @ 02:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0