My Weekend.

Jag har haft en ganska handelserik helg. Fredagen var mysig, med familjen hemma. At en underbar BBQ-middag. Jag tror att Australiensiska BBQ's ar de basta, med alla olika sorters kott och korv och nar australienare lagar BBQ  har dom allt pa grillen; potatis, gronsaker, kott - Allt!

Pa lordagen akte jag ner till Brisbane och shoppade med Linnea, en annan svensk utbytesstudent. Vi pratade mest Svengelska, for jag glommer bort sa manga svenska ord. Trodde aldrig att det skulla vara sa svart att prata svenska. Vi tog en promenad i en park langsmed floden som var jatte gullig. Det var ocksa dar vi at lunch i ett prefekt picknick trad.



Jag motte sedan upp med mina vardforaldrar och vi akte hem till presidenten i min vardklubb, som ocksa ar min nasta vardfamilj (kommer flytta till dem i mars). Middagen var trvlig som alltid, men jag var riktigt trott nar vi akte darifran.

Pa sondagen utnyttjade jag en av julklapparna jag fick, dvs ett presentkort pa masage. Jag tyckte att det var en utmarkt present, eftersom det inte kommer ta nagon plats i min vaska nar jag aker hem, och det ver sa skont att jag nastan somnade.

Efter det akte jag hem till Sue & Ashley, min forsta vardfamilj och sov over hos dem. Det var roligt att se dem igen och jag har saknat dem. Pa kvallen akte vi till flygplatsen och halsade en ny utbytesstudent fran Brasilien valkommen. Han var jatte trott efter 36 timmars resetid, men han verkar trevlig och kommer nog trivas i vart distrikt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0