IKEA.

Var ledig fran skolan idag, eftersom alla andra i min arskurs skrev prov hela dagen. Vi akte till IKEA, och jag blev barnsligt lycklig over att se sma svenska ord overallt. Och sa kopte jag massa Kalles Kaviar, Leksands knackebrod, Marabou och Lingonsylt. Min vardpappa kopte aven kraftor eftersom han tyckte att de sag spannande ut, sa nu far vi val ha kraftskiva har. Det kan bli skoj. Jag langtar tills vi aker tillbaka, trots att det var ett mycket litet IKEA om man jamfor med Sverige. Mysigt, hemvant antar jag. Och om hemlangtan blir for stor vet jag exakt vart jag ska aka.

Kommentarer
Postat av: Maja

Knäckebröd och kaviar ska det va' :) Och du, har de inte kräftor eller något liknande i Australien?

2009-08-03 @ 12:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0