Sweden Presentation.

Har inte skrivit pa ett par dar eftersom det ar lite virusvarning pa datorn har hemma. Den har i alla fall valt att fungera idag. Har kommer en sammanfattning av de senaste dagarna:

Onsdag
Idag gick jag omkring i skolan och var nervos hela dagen eftersom jag pa kvallen skulle ha min presentation om Sverige pa det ordinarie Rotarymotet. Vi kom lite sent, dels pga Traffic Jam, dels pga att min familj ar tidsoptimister. Men det gjorde inte sarskilt mycket eftersom vi inte var de enda som satt fast i trafiken. Nar vi kom dit at vi en underbar middag och mellan middagen och efterratten hall jag mitt lilla tal. Jag trodde att det skulle ga ganska fort, men jag stod och pratade i nastan 25 minuter. Efterat fick jag en massa bra kritik och sjalvklart finns det saker jag kunde ha gjort battre, men jag ar otroligt nojd. Pa motet var saklart alla medlamma, men aven min vardsyster som aker till Sverige i januari och en utbytesstudent fran Japan som tillhor en annan Rotaryklubb i narheten. Skoj att fa se lite ungdommar och jag hoppas att de gillade det.

Torsdag
Idag var en kanslomassigt tung dag i skolan. Vi hade kapell som vanligt, och en student i min arskurs pratade om mod och hennes egna erfarenheter. Hon hade mycket i bagaget, minst sagt, men det kanns lite utlamnande att skriva om har. Sa mycket kan jag i alla fall saga att jag var inte den enda som fallde en tar i kyrkan.

Pa kvallen var det jag som var kock, och pa menyn stod det Kottbullar. De vart faktiskt lyckade, och jag fick nastan lite hemlangtan av smaken. Min vardbror tyckte dock att det var omojligt att byta ut ketchupen mot brunsas och lingonsylt.

Fredag
Idag hade de en kanpanj om blodgivare i skolan, och manga av dem som var over 16 ar gav blod. Jag som ar svensk och utbytesstudent fick tyvarr inte gora det, men jag far val gora det nar jag kommer hem och har fyllt 18. En av min vanner hade tankt att ge blod, men hall nastan pa att svimma eftersom hon var sa nervos, sa det blev inte av.

Jag tycker om freddagar, och sarskilt eftermiddagen da jag har bade Dans och Drama. Pa dansen haller vi pa med egna korografier, sa det ar mycket att tanka pa. Vi maste valja en plats pa skolan som vi vill jaobba pa, och en vardagsrorelse. Exempelvis kan man valja "walkning" och sedan bryter man upp denna rorelse och formar en dans av det. Vi har inte kommit sa langt an, men jag tycker att det ar jatte intressant. Drama ar saklart ocksa roligt, men praktiska ovningar for att uttrycka kanslor. Nar det galler grakisk drama maste man dessutom anvanda hela kroppen nar man uttrycker sig. Nagot overdrivet, men jatte roligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0