Farmstay.

Under den gangna veckan har det hant sa mycket. Jag vet inte ens om jag far plats med att skriva ner allt, men jag ska gora ett forsok.




Lordag
Borjade resan vasterut tidigt pa lordagmorgonen och vid lunchtid kom vi fram till en liten by dar vi skulle ata lunch for att fira min vardmormors fodelsedag. Fick alltsa traffa alla slaktingar pa min vardmammas sida. Farmarna var verkligen som jag hade tankt mig - Cowboys med hatt, rutig skjorta och jeans och de pratade verkligen bred Australiensiska.

Efter lunchen fortsatte vi till Hillside, farmen dar mormor och morfar, och morbros och hans familj, bor. Fick en liten runtur nar vi tittade till alla djurbebisar. De hade ett flasklamm som var knappt en vecka gammalt, en kangurubebis, kycklingar och massa hundvalpar.
Senare pa kvallen spelade vi kort och jag har sallan upplevt ett sa underhallande kortspel. Mormor har verkligen humor!!


 






Sondag
Sondag betyder kyrkan, sa vi akte till den lilla kyrkan mitt ute i ingenstans och hade gudstjanst pa morgonkvisten. Jag tyckte att det var intressant och prasten var jatterolig. Han var ursprungligen fran tyskland och hade en ganska kraftig brytning. Han var verkligen en karaktar och nagon gang under gudstjansten forsokte han skamta, men det gick inte hem riktigt sa han utbrister; ”Ja, de sager ju att tyskar inte har nagon humor”. Pappa hemma i Sverige har alltid sagt just detta, sa jag tycket att det var jatte roligt.

Efterat var det fika, och jag forstar varfor man gar i kyrkan om man lever sahar pa langt ute pa landet eftersom det ar ett tillfalle att traffa alla som bor runtomkring.

Senare pa eftermiddagen nar vi var tillbaka pa farmen kom morbror hem med en Echidna (myrpiggsvin) som tydligen ar ganksa svara att fa syn pa. Den var jatte sot och rullade ihop sig till en liten taggboll i mina hander.




Mandag
Min vardpappa vackte mig tidigt for att folja med ut och mjolka korna. Jag kan inte pasta att det ar en fancy farm med hogteknologi precis, men jag alskar det. De ar i forsta hand kottbonder och mjolkar bara tva ganger i veckan

Mandagen var i stort sett en avslappnad dag och jag hjalpte till med lite smasaker som att mata korna, och vi tog senare en promenad for att ta tillbaka en skoldpadda till en damm eftersom den hade gatt lite vilse.







Pa tisdagen var det dags att aka vidare till nasta farm, sa vi stadade och tvattade pa morgonen. Innan vi akte red jag ut en svan tillsammans med en av kusinerna. Det var jatte roligt och nar vi kom upp over ett kron och sag alla kangrusar som hoppade ikapp med oss! Det var otroligt! Men kusinen var inte sarskilt imponerad, eftersom det ar saker som de ser varje dag. De har tillochmed en tam kanguru som hoppar omkring pa garden och tror att hon ar en hund.




Tisdag

Sedan var det en 2 timmarsresa till nasta farm (min vardmammas systers farm) dar jag fick en rundtur. Huset ar enormt med hur mycket mark som helst. Under rundturen fick jag se en massa olika sorters kangurusar och en Emu. Och saklart hastar och kossor som gick omkring i de enorma hagarna. Pa den nya farmen hade de ocksa hundvalpar, som saklart var urgulliga!


 






Onsdag
Jag namnde for familjen att jag garna skulle vilja prova att ata kanguru sa vi akte ur och jagade. Inte precis vad jag hade tankt mig, men det var grymt kul. Jag, min vardsyster och hennes tva kusiner satt pa flaket till jeepen medans kusinernas pappa stannade nar han sag en kanguru och skot den nongalant fran framsatet. Det var sedan vart jobb att springa och hamta  kangurun.



 

Torsdag
Jag hjalpte till pa farmen under dagen, men nar det blev for varmt akte vi till en av dammarna och badade. Lite halvackligt vatten och lerbotten, men perfekt att ha lerkrig i!!

Till middag at vi kangurun vi jagade i onsdags och det var jatte gott. Smakade precis som biffen. ”Och dessutom ar det gratis!” utropade jagaren sjalv.Pa kvallen spelade vi massa biljard, sa mycket att jag tillochmed dromde om det.







Fredagen
Sorglit att packa ihop for att aka hem, eftersom jag har upplevt sa mycket roligt har, och om jag far chansen kommer jag garanterat att aka tillbaka!





 


Kommentarer
Postat av: sannaklara

gud vad roligt! :)

2009-10-06 @ 09:55:14
URL: http://sannaklara.webblogg.se/
Postat av: My

Ja, jag har verkligen haft en underbar vecka! Och nu borjar skolan. Massa roligt att traffa alla igen!! :D

2009-10-06 @ 10:36:47
Postat av: mikaela

ÅHHH KÄNGURU!! :D kanru inte ta hem en sen?:D

2009-10-09 @ 20:24:45
URL: http://mikaelakarolin.blogg.se/
Postat av: My

Jag skulle inte ha nagonting emot det!! Men vet inte om Kangurun skulle gilla det :P

2009-10-10 @ 00:24:19
Postat av: Maja

Åh, vad undebart det låter att leva farmliv och vilka fantastiska bilder! Och om inte kängurun vill följa med hem till Sverige, så ta med dig myrpiggsvinet istället ;)

2009-10-16 @ 18:42:41
Postat av: Anonym

My. jag har någonting hemskt att erkänna. jag har någonting hemskt att berätta som tär på hjärta och själ. jag duschade precis. och lyssnade på rix fm (ja, jag kan erkänna att jag lyssnar på rix fm när jag duschar. det är en vidrig sanning som jag helst vill ignorera). och då hörde jag mando diao. hur icke-okej är inte det?!

jag saknar dig finaste my

2009-10-18 @ 14:09:46
URL: http://frokenrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0