Koala.

Igar sag jag min forsta koala! Den klattrade omkring i ett trad ovanfor oss nar vi satt och at lunch i skolan. Och som den utbytesstudent jag ar blev jag lyrisk. Jag hade ingen kamera med mig, och kommer fran och med nu ta med den overallt, aven till skolan, for man vet ju aldrig nar man kan fa syn pa ett intressant djur. Koalan var jatte sot, men jag fick forklarat for mig att de river som en katt om man kommer for nara. Jag tyckte i alla fall att den sag ut som en ullig teddy bjorn, men kan inte forsta varfor den valjer att satta sig i ett trad mitt pa en skolgard.

Igar bestamde jag mig ocksa for att jag skulle vara duktig och ga hem fran busshallsplatsen. Till en borjan var det riktigt trevligt, och jag ar verkligen glad att jag gjorde det for man ser allt fran ett helt annat perspektiv nar man gar an nar man aker bil. Naturen ar sa annorlunda har, och dar vi bor ar det som sagt skog eller djungel eller vad man nu kallar det. Efter ett tag vart det inte lika kul att ga da jag var hungrig och trott efter en hel dag i skolan. Dessutom var jag tvungen att slapa pa vaskan med alla bocker. Sista biten ar valdigt mycket upp och ner, och det var minst sagt jobbigt att ta sig upp for sista backen. Da hade jag gatt i 45 min i varmen, och trott men glad kom jag fram.


Djungeln


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0